Exercici del dret de supressió (dret a l'oblit)

En determinats supòsits, la persona interessada té dret que se suprimeixin les dades personals que l’afecten, sense dilació́ indeguda i com a màxim en el termini d’un mes.

Aquest dret es pot exercir quan hi concorre alguna de les circumstàncies següents:

  • Les dades personals ja no són necessàries en relació́ amb les finalitats per a les quals es van recollir o són tractades d’una altra manera.
  • La persona interessada retira o revoca el consentiment en què es basa el tractament i aquest tractament no es basa en un altre fonament jurídic.
  • La persona interessada exerceix el dret d’oposició al tractament i no hi prevalen altres motius legítims per al tractament; o bé la persona interessada exerceix el dret d’oposició al tractament amb fins de màrqueting directe, inclosa l’elaboració de perfils relacionada amb la finalitat esmentada.
  • Les dades personals s’han tractat il·lícitament.
  • Les dades personals s’han de suprimir, per complir una obligació́ legal establerta en el dret de la Unió́ o dels estats membres al qual està subjecte el responsable del tractament.
  • Les dades personals s'han obtingut en relació amb l'oferta de serveis de la societat de la informació i el tractament es fonamenta en el consentiment del menor d’edat.

Les dades no s’han de suprimir quan el tractament és necessari:

  • Per exercir el dret a la llibertat d’expressió́ i d’informació́.
  • Per complir una obligació́ legal que requereix el tractament de dades o per complir una missió́ realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics.
  • Per raons d’interès públic en l’àmbit de la salut pública, de conformitat amb l'article 9, apartat 2, lletres h i i, i apartat 3 del Reglament (UE) 2016/679.
  • Amb finalitats d'arxiu en interès públic, finalitats de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques, si la supressió de les dades pot fer impossible o obstaculitzar greument l'assoliment dels objectius d'aquest tractament.
  • Per formular, exercir o defensar reclamacions.

El responsable del tractament ha de comunicar la supressió del tractament a cadascun dels destinataris als quals ha comunicat les dades suprimides, tret que sigui impossible o suposi un esforç desproporcionat.

Si les dades s’han de suprimir i el responsable les havia fet públiques, tenint en compte la tecnologia disponible i el cost d’aplicar-la ha d’adoptar les mesures raonables, incloses mesures tècniques, per informar els destinataris que les estiguin tractant que la persona interessada ha sol·licitat que se suprimeixi qualsevol enllaç a aquestes dades personals, còpia o rèplica existent.

Tramitació

Formes de tramitació

  • Per la seu electrònica de l'Autoritat
    • Si esteu obligats a relacionar-vos electrònicament amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Per saber quines persones i organitzacions hi estan obligades, podeu consultar aquest enllaç.
    • Si escolliu voluntàriament el canal electrònic, a l’empara de l’article 14.1 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Presencialment
    • A l’oficina d’assistència en matèria de registres de l'APDCAT (Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h).
    • Per correu postal, adreçat a la seu física de l'APDCAT, a Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona.
    • Per qualsevol altre dels canals que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    Cal adjuntar la versió imprimible del formulari.

Documentació que cal aportar

Documents