Les persones interessades poden presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) quan se’ls denegui, en part o totalment, la sol·licitud d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació del tractament, de portabilitat, d'oposició o a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils. També, quan la seva petició no hagi rebut resposta dins del termini establert per la normativa.
Quan la desatenció del dret és atribuïble a una entitat fora de l’àmbit competencial de l’APDCAT, la reclamació es traslladarà a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i se’n comunicarà el trasllat a la persona reclamant. Per obtenir informació sobre la tramitació de les reclamacions traslladades a l’AEPD, cal adreçar-s’hi directament.
Si l’entitat reclamada està dins de l’àmbit competencial de l’APDCAT, s’inicia la tramitació d’un procediment de tutela de drets per determinar la procedència o improcedència de la reclamació.