Reclamació de tutela de drets

Les persones interessades poden presentar una reclamació davant l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) quan se’ls denegui, en part o totalment, la sol·licitud d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació del tractament, de portabilitat,  d'oposició o a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, inclosa l’elaboració de perfils. També, quan la seva petició no hagi rebut resposta dins del termini establert per la normativa.

Quan la desatenció del dret és atribuïble a una entitat fora de l’àmbit competencial de l’APDCAT, la reclamació es traslladarà a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) i se’n comunicarà el trasllat a la persona reclamant. Per obtenir informació sobre la tramitació de les reclamacions traslladades a l’AEPD, cal adreçar-s’hi directament.

Si l’entitat reclamada està dins de l’àmbit competencial de l’APDCAT, s’inicia la tramitació d’un procediment de tutela de drets per determinar la procedència o improcedència de la reclamació.

Tramitació

Formes de tramitació

  • Per la seu electrònica de l'Autoritat
    • Si esteu obligats a relacionar-vos electrònicament amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Per saber quines persones i organitzacions hi estan obligades, podeu consultar aquest enllaç.
    • Si escolliu voluntàriament el canal electrònic, a l’empara de l’article 14.1 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Presencialment
    • A l’oficina d’assistència en matèria de registres de l'APDCAT (Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h).
    • Per correu postal, adreçat a la seu física de l'APDCAT, a Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona.
    • Per qualsevol altre dels canals que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Documentació que cal aportar

Documents